انجمن مکانیک دانشگاه دولتی تربت حیدریه

انجمن مکانیک دانشگاه دولتی تربت حیدریه

در این وبلاگ آخرین اخبار مرتبط با انجمن علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تربت حیدریه و همچنین آرشیوی از کتب,جزوات و مطالب مفید مورد نیاز برای دوره ی کارشناسی را می بینید.(در صورتی که سوالی دارید آن را در قسمت نظرات اعلام نمایید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۰ مطلب توسط «احمد افراشته بجستان» ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰

Through the Wormhole S1, 2, 3, 4 (2010-2013) 720p HDTV

| دانلود با لینک مستقیم از سرور سایت |

زیرنویس فارسی قسمت های موجود اضافه شد

نام مستند : Through the Wormhole – درون کرم چاله

ژانر : مستند | خانوادگی | رمزآلود

سال انتشار: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳

مدت زمان: میانگین هرقسمت ۶۰ دقیقه

حجم : میانگین هر قسمت ۵۰۰ مگابایت

کیفیت : HDTV 720p

زیرنویس فارسی : دارد

خلاصه : مستند Through the Wormhole مستندی زیبا و علمی با مجری گری بازیگر معروف morgan freeman می باشد.کرمچاله در فیزیک یک پل میانبر فرضی در فضا و زمان است.کرمچاله‌ها ساختارهای فضازمانی پل مانندی هستند که دو گسترهٔ جدا از یک فضازمان یا دو فضازمان جدا از هم را به یکدیگر پیوند می‌دهند. کرمچاله‌ها مسافت و زمان بایسته برای رسیدن از یک نقطه به نقطهٔ دیگر را کوتاه و آسان می کنند.

  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰

به روز رسانی :

1395/05/13 قسمت ویژه فصل 27 با عنوان Top 10 Gold Medal Countdown اضافه شد .

How it is Made ، یک فیلم مستند می باشد ، که در سال 2001 توسط کمپانی Science Chanel ساخته شده است . کارگردانی این فیلم مستند بر عهده Gabriel Hoss بوده است ، که یکی از کارگردانان موفق در زمینه ساخت فیلم مسنتد می باشد . این فیلم مستند نشان دهنده وسایل بسیار ساده و ابتدایی می باشد ، که ما در طول روز از آنها استفاده می کنیم ، وسایلی مانند آدامس بادکنکی ، گیتار و اسنو بورد که هر روز بدون توجه به نوع ساخت و سختی هایی که ساخت آنها دارند از آنها استفاده می کنیم را نشان خواهد داد . در این فیلم مستند شما شاهد مراحل ساخت وسایل مختلف می باشید . یکی از نکات جالب این فیلم مستند دیدن مراحل ساخت وسایلی می باشد که ما هر روز از آنها استفاده می کنیم و بدون توجه به نوع جنس و انسان هایی که برای ساخت آنها تلاش می کنند از آنها استفاده می کنیم . فیلم مستند How its Made به طور کامل یک مستند بسیار زیبا در رابطه با مراحل ساخت وسایل مختلف می باشد .

  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰



 جزیره سامسو (Samsø) واقع در شرق دانمارک، نمونه‌ کاملی از قابلیت اتکا به انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین تمام انرژی یک منطقه و کاهش انتشار کربن است.
به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری، این جزیره 4000 نفری، با تراز انرژی مثبت، بیش از نیاز ساکنین خود انرژی تولید می‌کند که تمام آن از منابع تجدیدپذیر باد، زیست‌توده و خورشیدی است.
فرایند تبدیل شدن این جزیره به یک جزیره‌ تمام سبز، در کمتر از یک دهه انجام شده است. در سال 2000، 11 توربین یک مگاواتی بادی ساحلی به منظور تامین نیاز برق ساکنین نصب شد. در ادامه در سال 2002، 10 توربین فراساحلی دیگر جمعا به توان 23 مگاوات نصب شد تا انتشار کربن توسط خودروها، اتوبوس‌ها را جبران کند.
تامین برق تجدیدپذیر تنها هدف ساکنین این جزیره نبوده است. سه سیستم گرمایش مرکزی در جزیره احداث شده است که از سوخت زیست‌توده محلی استفاده کرده و برای سه چهارم ساکنین تامین حرارت می‌کند. همچنین، سایر ساکنین خارج از محدوده‌ سیستم‌های گرمایش مرکزی، با استفاده از کلکتورهای خورشیدی تامین حرارت می‌کند.
برنامه‌ جزیره این است که تا سال 2030، کاملا بی نیاز از سوخت‌های فسیلی شده و وسایل نقلیه فسیلی، با فناوری‌های پاک، نظیر خودروهای الکتریکی یا زیست‌توده جایگزین شود.
بنابراین در کشور ما نیز می توان از منابع انرژی های تجدیدپذیر همچون خورشید و باد بهره برد فعالیت هایی نیز در این زمینه انجام شده به عنوان مثال ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی نیز در راستای ترویج، فرهنگسازی و حمایت از توسعه فناوری های این حوزه گام بر می دارد امید است که با این فعالیت ها شاهد تنوع سبد انرژی کشور باشیم.

  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد؛

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: ایران بیشترین رشد کمیت تولید علم را در میان برترین کشورهای تولید کننده علم جهان کسب کرده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  در خصوص آمار منتشر شده در این پایگاه در زمینه رشد علمی کشورها، بیان کرد: بررسی رشد کمیت تولید علم در سال 2016 نسبت به 2015 در پایگاه ISI نشان می دهد که ایران بیشترین رشد کمیت تولید علم را در میان برترین کشورهای تولید کننده علم جهان کسب کرده است.
وی افزود: بررسی رشد کمیت تولید علم 25 کشوری که بیشترین کمیت علم دنیا را براساس پایگاه استنادی وب آو ساینس (آی.اس.آی) تولید می کنند نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران بیشترین رشد کمیت تولید علم را در بین برترین کشورهای تولید کننده علم در دنیا کسب کرده است.
به گفته دهقانی، کمیت تولید علم کشور در سال 2016 میلادی تاکنون نسبت به سال 2015 میلادی حدود 12% رشد کرده است.
وی تصریح کرد: در سال 2016 میلادی کمیت تولید علم دنیا به دو میلیون و 452 هزار و 55 مدرک رسیده است،در سال 2015 تعداد دو میلیون و 552 هزار و 526 مدرک در پایگاه آی.اس.آی ثبت شده است.
دهقانی با مقایسه کل کمیت تولید علم دنیا در این دو سال، گفت: در این مقایسه مشخص شده که اگر کمیت تولید علم دنیا در سال 2016 میلادی به میزان 4% افزایش یابد به حد کمیت ثبت شده در سال 2015 میلادی خواهیم رسید، با این وجود کمیت تولید علم کشور در سال 2016 میلادی نسبت به سال 2015 میلادی از یک رشد 12% برخوردار شده است.
وی همچنین ادامه داد: با وجود اینکه هنوز کمیت تولید علم دنیا در سال 2016 میلادی کامل نشده است، اما در سال 2016 نسبت به سال 2015 میلادی نزدیک به 12% مدارک ثبت شده در این پایگاه بین المللی بیشتر بوده است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: در سال 2015 میلادی از جمهوری اسلامی ایران37 هزار و 975 مدرک در پایگاه آی.اس.آی ثبت شده و این میزان در سال 2016 میلادی به 42 هزار و 503 مورد رسیده است.
دهقانی همچنین یادآر شد: هر چند رشد کمیت تولید علم یکی از شاخص های با اهمیت برای توسعه علمی کشور محسوب می شود، اما هدایت علم به سمت رفع نیازهای کشور مهمترین دغدغه فعلی کشور است.
به گفته وی، مرجعیت علم بین الملل اولین بند از سند سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است. کسب مرجعیت علم بین الملل با تکیه صرف بر افزایش کمیت تولید علم حاصل نمی شود. دهقانی اظهار کرد: در این سند بر سایر جنبه های تولید علم از جمله اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی، دیپلماسی علمی و همچنین کسب مرجعیت علمی نیز تاکید شده است.
پایان

  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰

از وظایف تعریف شده ی انجمن های علمی حرکت در جهت فعالیت های علمی و پژوهشی و عملی است. در همین راستا انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشکده ی مهندسی دانشگاه فردوسی تصمیم به برگزاری اولین دوره ی مسابقات نجات تخم مرغ در مشهد گرفته است.

   برای شرکت در این مسابقات می بایست سازه های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از سازه خارج شده و کم ترین آسیب را ببیند. ابتکار و خلاقیت در ارائه ی ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده، به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.

   این مسابقه که همه ساله در دانشگاه های مختلف برگزار میشود، در اصل برای به کارگیری خلاقیت های مختلف و نوآوری های مبتکرانه می باشد. در واقع این مسأله از آن جا مطرح شد که ناسا برای پرتاب ماهواره و کاوشگر به سطح اجرام آسمانی از جمله سیارات و همچنین رساندن امکانات و وسایل لازم به فضانوردان ساکن در فضا تصمیم به انجام آزمایشاتی در این مورد گرفت که بتواند اجسام شکننده را به گونه ای از فاصله ی مشخص رها کند که تا جای ممکن آسیبی به شی مورد نظر نرسد.

  هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا نیز کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند. چرا که کاوشگرها باید درون سازه هایی قرار گیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی بتوانند ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود با کم ترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند. همچنین ارائهی ایده هایی برای کاهش آسیب به بسته هایی که از طریق هواپیما برای کمک رسانی به مناطق مختلف فرستاده می شود.

  تخم مرغ به دلیل حساسیت و ظرافتی که دارد، برای اتخاذ ایده های مناسب در این مسابقه مورد استفاده قرار گرفته است، لذا برای شرکت در این مسابقات می بایست سازه های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از سازه خارج شده و کم ترین آسیب را ببیند. ابتکار و خلاقیت در ارائه ی ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده، به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.

  با توجه به این که یک کارگاه آموزشی قبل از مسابقه برگزار می شود بنابراین دانشجویان در هر رشته ای که باشند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰

Oxford Advanced Learner’s Dictionary 8th Edition 2010 نام پرفروش ترین فرهنگ لغت آموزنده پیشرفته می باشد که توسط آموزنده های انگلیسی و استادانشان پیشنهاد شده و بالغ بر ۳۰ میلیون نفر از آن استفاده می کنند. این مجموعه همراه یک کتاب و یک سی دی عرضه می شود. حقیقتا یک شوق برای استفاده از این نرم افزار وجود دارد. دارای بیشترین اطلاعات آشنا با کاربر ، اطلاعات حساس و سایر اطلاعات برای آموزنده های انگلیسی از سطح ساده تا پیشرفته را دارا می باشد. این دیکشنری شامل جدیدترین لغات روز دنیا و همچنین دارای توضیحات بسیار شاد و جذب کننده می باشد. شما از هم اکنون می توانید این نرم افزار بی نظیر را به صورت رایگان از وبسایت دانلودها دریافت نمایید.

جهت دانلود فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰

زبان از آنسری درس هاست که همیشه همگان در کارشناسی ارشد به آن اهمیت کمی می دهند و خوب از پس آن بر نمی آیند. مطالعه نکات برتر گرامی درس زبان عمومی برای دانشجویان متقاضی ارشد و دکتری بسیار ضروری بوده و در اینجا هندبوک تایپی ۳۵۶ صفحه ای را که در یک مجموعه کامل توسط وبسایت پی اچ دی تست جمع آوری شده است برای دانلود قرار می دهیم.

این هندبوک شامل نکات مهم گرامری در آزمون های زبان عمومی و نحوه پاسخگویی به سوالات درک مطلب بهمراه پاسخ تشریحی سوالات آزمون دکتری از سال ۹۰ تا ۹۴ می باشد.

  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰


دانلود کتاب ضروری ترین لغات زبان انگلیسی 504 Absolutely Essential Words به همراه ترجمه کتاب و فایل های صوتی درس به درس آن

امروزه کتاب های الکترونیکی یکی از مهمترین ابزارهای کمک آموزشی جهت فراگیری زبان به کار آموزان می باشند. یکی از معروف ترین کتاب های کمک آموزشی زبان انگلیسی می باشد. کتاب 504 Absolutely Essential Words مجموعه ای است از کاربردی ترین لغات زبان انگلیسی که هر زبان آموزی باید آنها را به دایره واژگان خود بیفزاید. این مجموعه سالهاست که به صورت کتاب در بسیاری از کشورهای جهان به چاپ می رسد وتوسط دانشگاهها و موسسات معتبر بین المللی به تایید رسیده و به زبان آموزان پیشنهاد می گردد.  بسیاری از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در سراسر دنیا  از آن به عنوان واحد درسی کلمات در سرفصل دروس آموزش زبان انگلیسی استفاده می کنند. فرمت این کتاب PDF بوده که با استفاده از نرم افزار های پی دی اف خوان مانند Adobe Acrobar Reader قابل اجرا می باشد.
همچنین کتاب مورد نظر به همراه ترجمه می باشد به این صورت که یک صفحه متن کتاب و در صفحه بعد از آن ترجمه آن ارائه شده است.
همچنین فایل های صوتی کتاب به صورت یک فایل مجزا بر روی سایت قرار گرفته است که پس از باز کردن آن فایل های به صورت درس به درس در آن گنجانده شده است.

جهت دانلود فایل PDF و صوتی کتاب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

  • احمد افراشته بجستان
  • ۰
  • ۰
دانلود Babylon v9.0.0.r30 - نرم افزار دیکشنری بابیلون، ترجمه آسان کلمه و متن تنها با یک کلیک

Babylon Ltd شرکتی زیر مجموعه کمپانی Formula می باشد. این شرکت در سال 1997 شروع به کار کرد و کار خود را با ارائه "دیکشنری بابیلون" نسخه آزمایشی (بدون محدودیت) شروع کرد و تا سال 2001 این نرم افزار را به صورت رایگان عرضه می نمود و از آن پس اقدام به ارائه و فروش نسخه ی تجاری نمود.
Babylon نرم افزار پیشتاز فرهنگ های لغت و ترجمه متن است. نرم افزار بابیلون - Babylon کلیه نیاز های شما در زمینه ترجمه لغت را جوابگو خواهد بود. با استفاده از Babylon شما به سرعت می توانید ایمیل ها، صفحات وب، مستندات و کلیه لغات مورد نظر خود را ترجمه کنید. نرم افزار Babylon در حال حاضر حدوداً 30 میلیون کاربر دارد. این نرم افزار که از خاصیت OCR استفاده می کند همیشه و همه جا زیر دستان شما خواهد بود، هرگاه برای ترجمه لغتی اراده کنید کافی است تنها یک کلیک کنید تا ترجمه لغت مورد نظر را به بیش از 50 زبان مختلف دنیا به شما نشان دهد.  پنجره شناور این برنامه همانند یک دستیار همیشه با شما خواهد بود همانطور که با یک کلیک روی کلمه مورد نظر آشکار می شود با حرکت دادن ماوس و بدون هیچ کلیکی (این ویژگی باید توسط کاربر تنظیم شود) نیز خود به خود ناپدید می شود.

دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

  • احمد افراشته بجستان