انجمن مکانیک دانشگاه دولتی تربت حیدریه

انجمن مکانیک دانشگاه دولتی تربت حیدریه

در این وبلاگ آخرین اخبار مرتبط با انجمن علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تربت حیدریه و همچنین آرشیوی از کتب,جزوات و مطالب مفید مورد نیاز برای دوره ی کارشناسی را می بینید.(در صورتی که سوالی دارید آن را در قسمت نظرات اعلام نمایید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

از وظایف تعریف شده ی انجمن های علمی حرکت در جهت فعالیت های علمی و پژوهشی و عملی است. در همین راستا انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشکده ی مهندسی دانشگاه فردوسی تصمیم به برگزاری اولین دوره ی مسابقات نجات تخم مرغ در مشهد گرفته است.

   برای شرکت در این مسابقات می بایست سازه های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از سازه خارج شده و کم ترین آسیب را ببیند. ابتکار و خلاقیت در ارائه ی ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده، به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.

   این مسابقه که همه ساله در دانشگاه های مختلف برگزار میشود، در اصل برای به کارگیری خلاقیت های مختلف و نوآوری های مبتکرانه می باشد. در واقع این مسأله از آن جا مطرح شد که ناسا برای پرتاب ماهواره و کاوشگر به سطح اجرام آسمانی از جمله سیارات و همچنین رساندن امکانات و وسایل لازم به فضانوردان ساکن در فضا تصمیم به انجام آزمایشاتی در این مورد گرفت که بتواند اجسام شکننده را به گونه ای از فاصله ی مشخص رها کند که تا جای ممکن آسیبی به شی مورد نظر نرسد.

  هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا نیز کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند. چرا که کاوشگرها باید درون سازه هایی قرار گیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی بتوانند ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود با کم ترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند. همچنین ارائهی ایده هایی برای کاهش آسیب به بسته هایی که از طریق هواپیما برای کمک رسانی به مناطق مختلف فرستاده می شود.

  تخم مرغ به دلیل حساسیت و ظرافتی که دارد، برای اتخاذ ایده های مناسب در این مسابقه مورد استفاده قرار گرفته است، لذا برای شرکت در این مسابقات می بایست سازه های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از سازه خارج شده و کم ترین آسیب را ببیند. ابتکار و خلاقیت در ارائه ی ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده، به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.

  با توجه به این که یک کارگاه آموزشی قبل از مسابقه برگزار می شود بنابراین دانشجویان در هر رشته ای که باشند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
  • ۹۵/۱۲/۱۹
  • احمد افراشته بجستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی